ZAPISY NA PIELGRZYMKĘ/ WYJAZD I REGULAMIN UCZESTNICTWA
I. ZASADY OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin uczestnictwa (zwane dalej „regulaminem”) w imprezach organizowanych przez biuro MEZZANA określają zasady udziału w nich Klientów. Stanowi on integralną część Umowy- Deklaracji Uczestnictwa zawieranej przez biuro MEZZANA z Klientem.
2.Zawarcie Umowy Klienta z biurem MEZZANA następuje z chwilą podpisania druku „Umowa- Deklaracji uczestnictwa”(umowa- deklaracja uczestnictwa) lub poprzez zgłoszenie i wypełnienie formularza drogą elektroniczną na stronie biura, a tym samym wyrażenia zgody na postanowienia niniejszych warunków oraz zakres świadczeń określonych w programie imprezy.
3.Biuro MEZZANA zobowiązuje się do świadczenia usług w sposób zgodny z warunkami określonymi w programie imprezy oraz przyjętym w formie Umowy- Deklaracji Uczestnictwa zamówieniem Klienta.
II. WARUNKI PŁATNOŚCI
1.Przy podpisaniu Umowy- Deklaracji uczestnictwa Klient zobowiązany jest do zapłaty na rzecz biura MEZZANA I raty w kwocie podanej w szczegółowym programie imprezy nie mniej jednak niż 50% kwoty imprezy na rachunek podany w Umowie-Deklaracji uczestnictwa w ciągu 2 dni od momentu zapisu. Pozostałą należność złotówkową Klient winien wpłacić nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem imprezy, przy czym liczy się data zaksięgowania środków na rachunku bankowym biura Mezzana. W przypadku imprez z transportem samolotowym bądź promowym Klient winien wpłacić pozostałą kwotę złotówkową nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem imprezy. Część walutową kosztów imprezy Klient wpłaca pilotowi grupy podczas podróży, bądź na spotkaniu przed planowanym wyjazdem.
2.Miejscem wpłaty części złotówkowej jest rachunek bankowy biura:
78 1020 4900 0000 8102 3635 0371 SWIFT (BIC): BPKOPLPW O/Gdańsk w tytule przelewu/wpłaty gotówkowej prosimy o podanie: imię i nazwisko uczestnika oraz datę wyjazdu. Wpłaty będzie można również dokonać na spotkaniu przed pielgrzymkowym, jeśli takie będzie organizowane.
3.Przy zapisach drogą telefoniczną przesyłamy elektronicznie lub za pośrednictwem poczty szczegółowy program imprezy, 2 egzemplarze Umowy- Deklaracji Uczestnictwa wraz z regulaminem uczestnictwa, Ogólne Warunki Ubezpieczenia Signal Iduna lub innego biura, z którym współpracuje firma Mezzana. Dodatkowo powyższe dokumenty można pobrać ze strony internetowej www.mezzana.pl . Po dokładnym zapoznaniu się z programem i treścią wyżej wymienionych dokumentów, wypełnieniu ich i podpisaniu Klient odsyła (w ciągu 4 dni od daty otrzymania), drogą elektroniczną na e-mail lub pocztą do biura Mezzana, 1 egzemplarz Umowy–Deklaracji Uczestnictwa; drugi wraz z pozostałymi dokumentami zatrzymuje. Istnieje możliwość rezerwacji miejsca w autokarze za dodatkową opłata w wysokości 30 zł.
III. UBEZPIECZENIE
1. Zgodnie z wymogami Ustawy o Usługach Turystycznych MEZZANA posiada GWARANCJĘ UBEZPIECZENIOWĄ udzieloną przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Warszawie dotyczącą pokrycia kosztów powrotu Klientów do kraju oraz zwrotu wpłat wniesionych przez Klientów na imprezę turystyczną. Polisa ważna jest od 01.02.2025 r. do 31.01.2026 r. Suma gwarancyjna wynosi 217.170 PLN (50.000 EURO). O wypłatę środków w przypadkach przewidzianych ustawą o usługach turystycznych należy zwracać się do beneficjenta gwarancji: Marszałka Województwa Pomorskiego, Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk
2. Do wniosku o wypłatę należy dołączyć: kopię Umowy- Deklaracji Uczestnictwa o świadczenie usług, kopię dowodu wpłaty, oświadczenie Klienta stwierdzające niewykonanie przez organizatora zobowiązań umownych o określonej wartości, oświadczenie Klienta zawierające wskazanie rachunku, na który ma nastąpić wypłata.
3.Klient ma możliwość indywidualnego ubezpieczenia kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej np. w biurze Mezzana.
4.Gwarantowane ubezpieczenie nie obejmuje utraty pieniędzy, biżuterii, bagażu, kosztów związanych z utratą dokumentów w czasie realizacji wyjazdu i rzeczy zakupionych za granicą.
IV. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA I ODWOŁANIE IMPREZY
1. Biuro MEZZANA zobowiązuje się do starannego wykonania wszystkich usług turystycznych składających się na program imprezy turystycznej oraz do zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi.
2.Biuro MEZZANA odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:
• działaniem lub zaniechaniem Klienta,
• działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nie uczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w Umowie-Deklaracji uczestnictwa, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć,
• siłą wyższą.
3.Wyłączenie odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy- Deklaracji Uczestnictwa w powyższych przypadkach oraz w sytuacjach nie objętych ubezpieczeniem nie zwalnia MEZZANA od obowiązku udzielenia pomocy poszkodowanemu Klientowi. Jednak w przypadkach nie objętych ubezpieczeniem koszty udzielenia pomocy ponosi Klient.
4.Biuro MEZZANA ogranicza swoją odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług w czasie imprezy do jednokrotności ceny imprezy turystycznej względem każdego Klienta w przypadku gdy nie dotyczy to szkody na osobie (Ustawa o usługach turystycznych – rozdz.3, art.11b, pkt.3 i 4).
5.Biuro MEZZANA w razie nie wykonania przewidzianych w Umowie-Deklaracji uczestnictwa usług zobowiązuje się w ramach danej imprezy wykonać odpowiednie świadczenia zastępcze.
6.Cena ustalona w umowie może ulec podwyższeniu w następujących okolicznościach: wzrostu kosztów transportu, wzrostu podatków oraz opłat lotniskowych i promowych, wzrostu kursów walut, w znaczącym stopniu wzrostu inflacji. Może to nastąpić nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem imprezy (Ustawa o usługach turystycznych rozdz. 3, art.17).
7.Biuro MEZZANA zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy na 3 dni przed wyjazdem dla imprez krajowych i 10 dni dla imprez zagranicznych, jeżeli liczba uczestników nie osiągnie 35 osób (wyjazdy autokarowe) lub 15 osób (imprezy samolotowe). Odwołanie imprezy wiąże się z obowiązkiem przedstawienia Klientowi przez Biuro MEZZANA oferty zastępczej lub ze zwrotem wpłaconych kwot.
8.W razie wadliwego wykonywania Umowy w trakcie imprezy turystycznej Klient powinien niezwłocznie powiadomić o tym Biuro MEZZANA.
Wszelkie reklamacje należy zgłosić w formie pisemnej bezpośrednio pod adres biura MEZZANA lub na adres e-mail: reklamacje@mezzana.pl, nie później niż 30 dni po powrocie z imprezy.
V. ODPOWIEDZIALNOŚĆ UCZESTNIKA
1.Klient zobowiązany jest do:
a) posiadania ważnego paszportu lub dowodu osobistego (kraje UE), ponadto zobowiązany jest przed wyjazdem sprawdzić ważność i stan techniczny dokumentu, którym będzie posługiwał się za granicą,
c) W przypadku gdy Klient bez dokumentu lub z nieważnym lub z uszkodzonym dokumentem (dowód osobisty/paszport) nie może przekroczyć granicy, na polecenie celnika, zobowiązany jest opuścić autokar i we własnym zakresie zapewnić sobie pobyt w kraju zatrzymania lub samemu zorganizować indywidualny powrót do kraju zamieszkania. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności, w tym finansowej, wobec Klienta w związku z powyższą sytuacją.
b) zasięgnięcia opinii lekarza celem ustalenia braku przeciwwskazań zdrowotnych do odbycia podróży zagranicznej,
c) przestrzegania przepisów celnych i dewizowych obowiązujących w Polsce i za granicą,
d) stosowania się do wskazań pilota grupy,
e) naprawienia wyrządzonych z własnej winy szkód podczas podróży lub zapłatę stosownego wynagrodzenia osobie pokrzywdzonej, w tym przewoźnikowi.
f) zachowania porządku w miejscach noclegu zarezerwowanych przez biuro, jak również w środkach transportu.
g) W przypadku gdy z winy Klienta, Klientowi odmówiono wjazdu na teren innego kraju i w związku z tym nie może on kontynuować wyjazdu Biuro nie zwraca Klientowi kwoty wpłaconej za wyjazd. Sytuacja taka może mieć miejsce w przypadku braku ważnego dokumentu lub dokumentu w złym stanie technicznym (dowód osobisty lub paszport).
h) W celu sprawnego przebiegu wyjazdu Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania punktualności. Czas odjazdu z danego miejsca, podany przez Organizatora, według wskazań zegara w autokarze, jest czasem odjazdu autokaru, a nie czasem zbiórki Uczestników na parkingu. Organizator każdorazowo przed odjazdem nie przelicza osób znajdujących się w autokarze.
2. Klient wykupujący tylko jedno miejsce musi się liczyć z możliwością zakwaterowania z inną osobą lub dopłatą do pokoju 1-osobowego.
3. W przypadku wyjazdu osób małoletnich bez rodziców czy prawnego opiekuna, wymagana jest zgoda notarialna rodziców dla osoby pełniącej opiekę nad małoletnim podczas podróży.
VI. REZYGNACJA KLIENTA
1. Rezygnacja Klienta z imprezy następuje w momencie dostarczenia do Biura MEZZANA pisemnego oświadczenia o rezygnacji osobiście lub na adres e-mail: biuro@mezzana.pl
2. Biuro MEZZANA w przypadku rezygnacji Klienta dokonuje potrąceń, które stanowią koszty bezpośrednie i pośrednie poniesione przez biuro nie mniej niż 50 zł.
3. Klient może bez zgody organizatora turystyki przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki.
Gdy impreza dotyczy wyjazdu z transportem samolotowym Klient rezygnujący z imprezy ma obowiązek powiadomić biuro o podstawieniu innej osoby nie później niż 3 dni przed rozpoczęciem imprezy. Może się to wiązać z dodatkowa opłatą z tytułu przebukowania biletu lotniczego, bądź z wniesieniem całkowitej opłaty za bilet lotniczy, w przypadku gdy nie jest możliwa zamiana nazwiska na bilecie lotniczym (pod warunkiem, że są dostępne miejsca na dany lot).
4.W przypadku pozostałych imprez Klient winien powiadomić Biuro MEZZANA o podstawieniu innej osoby na swoje miejsce co najmniej 1 dzień przed rozpoczęciem imprezy.
5.Klient może zawrzeć z firmą ubezpieczeniową dodatkową umowę od kosztów rezygnacji – patrz rozdz. III UBEZPIECZENIE pkt.3.
SPRAWY SPORNE I INNE
1.W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004r. Nr 223, poz. 2268, z późn. zm.), Ustawy z dnia 29 kwietnia 2010 o zmianie ustawy o usługach turystycznych (Dz.U. Nr 106, poz. 672 z dnia 16 czerwca 2010r.) oraz odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
2.W przypadku ewentualnych sporów właściwym do rozpoznania sprawy jest Sąd.
3.Klient ma prawo żądania wystawienia przez Biuro MEZZANA zaświadczenia dotyczącego uczestnictwa w imprezie dla potrzeb pracodawcy lub faktury nie później niż w terminie 7 dni po jej zakończeniu